2014年12月29日 星期一

Yesterday Oncemore 昨日重現 卡本特

[中英對照] 昨日重現
When I was young I'd listen to the radio 當我年輕時 我常聽收音機
Waiting for my favorite songs 等待我最喜愛的歌曲
When they played I'd sing along 播出時就跟著哼唱
It made me smile 那使我非常快樂
Those were such happy times And not so long ago 那真是一段快樂時光 就在不久以前
How I wondered where they'd gone 我很想知道它們到哪裡去了
But they're back again 但它們回來了
Just like a long lost friend 像個失去聯絡很久的朋友
All the songs I loved so well 每首歌都是我所鍾愛的
Every Sha-la-la-la Every Wo-o-wo-o 每一句Sha-la-la-la 每一句Wo-o-wo-o
Still shines 依然閃亮
Every shing-a-ling-a-ling 每一句shing-a-ling-a-ling
That they're starting to sing's 它們就是這麼開始唱的
So fine 真是美極了……
When they get to the part where he's breaking her heart 當唱到他傷了她的心那一段
It can really make me cry 真的會讓我掉淚
Just like before 就像從前一樣
It's yesterday once more 彷彿昨日重現
Looking back on how it was in years gone by 回顧歲月的流逝
And the good times that I had 以及我曾擁有的美好時光
Makes today seem rather sad 相較之下,如今真是可悲
So much has changed 只因物事已非
It was songs of love that I would sing to then 那是我當時唱的情歌
And I'd memorize each word 我還記得每一句歌詞
Those old melodies 那些古老的旋律
Still sound so good to me 聽起來依然甜美
As they melt the years away 似乎把歲月都融化了
All my best memories 所有最美好的回憶
Come back clearly to me 都清晰的回到我面前
Some can even make me cry 有些甚至會使我哭泣
Just like before 就像從前
It's yesterday once more 彷彿昨日重現.

沒有留言: